Zes oefeningen die je aan je bureau kunt doen

Gezondheid

Echt geen kans om even een luchtje te gaan scheppen? Doe dan enkele stretch-oefeningen achter je bureau om jezelf wakker en gefocust te houden, en om je bloedsomloop te stimuleren. Hier zijn enkele oefeningen die je kunt doen zonder gekke blikken aan te trekken van collega’s.

  • Strek je arm boven je hoofd en buig je elleboog, zodat je hand zich achter je hoofd bevindt. Voor een diepere stretch kun je met je andere hand zacht aan je elleboog trekken.
  • Strek je ene been uit onder je bureau, en houd het tien seconden omhoog. Doe daarna hetzelfde met je andere been. Voor wat buikspieractie houd je beide benen tegelijk uitgestrekt.
  • Rol langzaam met je nek heen en weer. Maak geen volledige cirkels met je hoofd, maar ga in een halve maan op en af.
  • Vlecht je handen samen, strek je armen voor je uit en hef ze dan boven je hoofd voor een lekkere schouderstretch.
  • Breng je handen samen voor je borst alsof je gaat bidden. Duw dan sterk met beide handen tegelijk en houd deze krachtige positie twintig seconden aan.
  • Rol je schouders naar boven en dan naar achter, probeer je schouderbladen zo dicht mogelijk samen te knijpen. Niet vergeten te ademen!